Monday, December 7, 2009

Bengkel Pelaporan Aktiviti 2009

Bengkel telah diadakan pada 1-4 Disember 2009 di PNB Ilham Resort, Port Dickson. En. Abd. Wahi telah mewakili PKG Kalumpang. Selepas melapor diri pada jam 5.45 petang dan makan malam, majlis pun bermula pada jam 8.30 malam. Dimulai dengan Ucaputama KPP BTPN Selangor (Tn. Hj. Ahmad Dahlan bin Kardi) dan diakhiri dengan taklimat oleh Tn. Hj. Abu Omar bin Mos (KU PICT).

Esoknya (2hb.) bermula pembentangan oleh Unit-unit BTPN Selangor sehingga tengahari. Sebelah petang giliran PKG yang dimulai oleh daerah Klang. Daerah Hulu Selangor mendapat giliran ke 2. Tn. Hj. Yusoff (PTP PKG Sg. Choh) telah mengetuai pembentangan Laporan Aktiviti PKG daerah Hulu Selangor. Sukses... walaupun sangkut kat STS.

Pembentangan aktiviti PKG berlarutan hingga ke malam (9 daerah semuanya).

Esoknya pula (3 hb.) lembaran baru pula dibuka iaitu Perancangan Aktiviti 2010. Tuan KPP telah menerangkan mengenai NKRA dan KPI KPM... pening jugalah nak memahamkannya. Perancangan tahun depan mestilah mengambil kira ke dua-dua perkara ini.

Pada pagi terakhir (4hb.), setiap kumpulan membentangkan hasil bengkel yang telah dibuat semalam. Pn. Nik Asma membentangkan Perancangan Aktiviti 2010 BTPN, Tn. Hj. Abu Omar (Laporan Aktiviti 2009 BTPN)), En. Mohd. Sujang (Laporan Aktiviti 2009 PKG) dan En. Ab. Salam pula membentangkan Perancangan Aktiviti 2010 PKG.

Bengkel ditamatkan pada jam 12.00 tengahari... lepas makan apa lagi baliklah.

No comments: